Riga #3

Hej.
Nu sitter jag på hotellet i Riga. Och nu tänkte jag berätta lite om min resa.

Det bröjade i onsdags med buss 8.44 från Stora Höga till Nils Eriksson Terminalen i Göteborg. Sen därifrån 10.20 med Swebusexpress till Stockholm där vi kom fran någon gång mellan 17.15 och 17.30. Ifrån Stockholm åkte vi till Uppsala och sov hos Michaela och Christoffer-Robin. Tordag åkte vi in till Stockholm igen, och där fick jag köpt mig en bikini eftersom jag inte fått med mig min, Benji köpte nya skor och Michaela köpte sturmbyxor. Nu var vi redo för att ta oss till Frihamnen för att ta båten till Riga.

Den båtresan var riktigt kul sålänge man var vaken och inte försökte sova. Eftersom det är ganska kallt ute så var det väldigt mycket is på havet, och då menar jag mycket! Det lät ungefär som om hela skrovet skulle fläkas upp som en konservburk, försök somna i det ljudet när du vet att om det skulle hända så har du inte en chans att överleva eftersom våra hytter låg under bildäck. Så sova bled det inte mycket av, visst dåsade man till men någon ordentlig sömn fick man ju inte i de obekväma britsarna.

Väl framme i Riga så fick vi i oss jätte god mat och sova ut lite på hotellrummet, fick ta sig en skön dusch.

Och nu kom just Michaela in på vårat rum och hämta et glas, jag ska snart följa efter henne med det andra så får jag en grogg.

Får se om jag skriver mer under resan eller om det kommer upp efter, men bilderna kommer först när jag är hemma. Så än sålänge blir det bara tråkiga inlägg med text.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0