Övningskör

Igår hade jag min första körlektion på länge. Det gick verkligen super. Vi började med att kolla snabbt på om jag hade lärt mig det Mia sagt att jag skulle tänka på sist. Hon var lite nervös i början, men det släppte ganska fort, jag hade lite kontroll på bilen i alla fall.
När hon hade fått klart för sig att jag kunde växla och ratta på rätt sätt så började svårigheterna. Nu skulle jag tänka på hur man ska köra korrekt i rondellen vid stationen i Stenungsund. Det är inte det enklaste kan jag säga. Inte nog med att jag ska hålla koll på hur man ska köra i en rondell, det är ju ganska mycket trafik i just den rondellen. Fast det är jag ju van vid, det är mycket trafik i rondellerna vid jobbet också. Men i stationsrondellen är det ju flera övergångsställen du ska ha koll på också. Det tog en körlektion för att få koll på läget, men tydligen så tyckte Mia det gick bra. För imorgon ska vi köra i Kungälv, och de låter inte en träna i Kungälv om man inte har koll på bilen. Så att efter två körlektioner redan få åka och träna i uppkörningsstaden ser jag som bra respons.
Så jag hade en körlektion inplanerad imogon mellan 10-12. Men så ringde Mia mig idag, hon frågade om jag ville ha en tid imorgon för och bromsträna tror jag det var. Jag skulle i alla fall köra med en lärare som har vart provnisse på halkbanan, och tycker han jag klarar mig bra imorgon så kommer jag göra halkan 5 feburari. Jag hoppas han godkänner mig. För sen är det riskutbildningen jag ska gå bara, och sen är det bara uppskrivningen och uppkörningen och klara. De svåraste momenten i körkortet, men fortsätter jag i samma takt så lär ju inte uppkörningen vara några problem. Teorin tror jag inte jag kommer ha så mycket problem med, får jag bara lära mig fordonskännedom, och säkerhetskontroller, och uppfriska mitt minne på resten så kommer det gå galant är jag säker på.



Jag satsar på och ha körkortet innan påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0