Näst sista Apu-veckan avklarad

Nu sitter jag här hos min kära far i Borås, och gör inget vettigt som vanligt. Haha

APUn började i måndags, va i stallet kl 8. (jobbigt, bruka ju sova vid den tiden) När vi kommer till stallet ser det ut som kriget. Timon har vart lös nästan hela natten, men han höll sig på lektionhäst-sidan. Till skillnad från Kurt som hade tagit sig under tråden (underligt nog hade inte Timon gjort det som är mindre) Kurt stod i privathäst delen när vi kom. Ulrikla fick åka med Daisy till Åby och vetrinärden. Hon har någon hovledsvrickning så det är vila 6månader till 1 år. Inte kul.
Jag och Amanda kunde inte följa med till Åby för vi skulle till Dingle och studentgruppenmöte.

Tisdag var jag med på lektionerna, kom inte hem förän runt halv 10.

Onsdag va jag sjuk, mådde skit.

Torsdag mådde jag inte så bra heller men då skulle alla ridlärare till Ullared så dom hade räknat med oss. Så jag får mamma till och köra mig dit. Det första som händer är att vi blir påhoppade av några från Uddevalla-komun som undrar om vi har nyklar. Det har jag inte. Sen kommer Gunillas man men han har heller inga, efter en stund kommer en som heter Jonny, han har nyklar så vi kommer in i vissa rum. Vi lunchfodrar hästarna. Sen när vi tar in lektionshästarna får jag se att Tuffy är halt. Suck. som om det inte är tillräckligt stor belastning på hästarna, nu ska hon stå i en vecka.
Jag går från Ljungskile runt 18-tiden för jag ska hinna med tåget, och sen så rider jag med i Julias grupp. Jag rider Viking, den gamle sötnosen (23år). Det går jätte bra, bortsett från att han inte orkar galoppera i vänstervarvet, efter att ha jobbat med hela kroppen i ca 45min, stackarn.

Fredag är jag med på lektionerna igen, vi är inte på klubben förrän 15. Då bestämms det att vi ska åka och kolla på hästar på onsdag, och jag och Amanda är första provridare. Roligt roligt. På kvällen så får jag kvällsfodra och dom e sena efter lektionerna så han hinner soppa båda stallarna, fylla hökärran för morgonfodringen (detta brukar aldrig göras på kvällarna), sen så började jag släcka och packa ihop det vi skulle ha med oss hem. Jag var hemma runt kvart över 9 på kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0