Min Nyårsafton

Nyårsdagen börjarde faktiskt riktigt bra. Min moster och mina kusiner kom så vi fick bytt julklappar och jag och Julia fick varsinn 100 lapp i födelsedagspresent (bättre sent än aldrig)
Sen bar det iväg till Dingle, hoppar på tåget, ser inget ledig eget säte så jag tänkte börja gå bakott, hör mitt namn roppas och där sitter Gnu, så jag åker med henne hela vägen till Dingle riktigt trevligt. Mellan Stenungsund å Svenshögen får man bytt några få ord med en känning från stenungskolan, Martin Svensson.
Väl i Dingle går jag med Daniel till Nadias och deras hus för och hämta min rumsnyckel, en snabbis till ica för att köpa det nödvändigaste. Till mitt rum där jag byter om och sitter en stund och tar det lugnt, trevligt trevligt. Sen drar det iväg till Nadia, och en sån kväll, full och glad. En mycket bättre kväll kan det inte vara, dvs fram till tolvslaget. För mellan 23.50 - 00.20 så (troligen) snor någon min systers kamera som jag på nåd fått låna. Efter det så letar jag överallt där jag vart, ingenstans hittar jag den. Sen så bara jag gråter så jag går till rummet och sover. Dagen efter ägnas till och gråta den med, letar lite till, berättar det hemska och gör min syster jätte ledsen. Känner mig som ett monster. (Kommer aldrig mer låna min systers kamera.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0