Hästskötarexamen

Nu har jag bestämt mig. Jag ska försöka ta hästskötaexamen, så jag blir diplomerad hästskötare. Hade inte tänkt ta den innan för jag hade inte råd att lägga ut 1500kr denna våren. Men det löste sig för gymnasienämden har bestämmt sig för att betala den för oss. Det är ju ändå en hästutbildning.

Prata med Thomas om det tidigare idag, nämnde då för honom att jag tänkte köra istället för och rida. Då sa han att det hade han gissat. Jag körde ju på Öppet Hus så, och vi får ju göra det och det syns inte. Thomas sa nämligen något om att det måste va tre stycken som skulle köra-upp om man skulle få ha det alternativet? Vet inte om jag fatta det rätt, men i vilket fall så bryr jag mig inte för vi är nog minst 4st som ska köra. Jag, Amanda (eftersom hon inte får rida), Karin (Eftersom hon bara har körning då hon är NV) och Maria som inte vill hoppa typ Barberini eller Louis. Det e en an anledningarna till att jag val körning också, det finns fler hästar jag inte sitter upp på än det finns hästar jag kan tänka mig rida på. Och så finns det bara en jag hoppar. Det finns ingen chans att jag skulle klara examen om jag hade ridit.

Thomas berätta även för mig på vad han va orolig att jag inte kanske skulle klara på hästskötarexamen. Han lita på att jag skulle klara körningen, och med lite repition all teori. Men han va lite orolig för tömkörningen (blev fundersam om det e med?), longeringen och visa häst för hand. Men det är nog inte så svårt, och sen så går vi ju igenom en del av det på torsdag efter lunch och innan ekonomin.


Hästen Leon, med mig som kusk och Thomas som groom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0