Balklänning #2

I torsdags va jag och mamma i Göteborg för att kolla balkänning till mig. Vi skulle antingen köpa en eller kolla mönster så mamma kunde sy en.

Innan så hade vi frågat Ulrika om hon viste någon bra affär, hon tipsade oss om en vid NK som låg bervid ett rosa hotell. Okey, den affären skulle vi leta efter.
Så vi springer runt där och letar, så hittar vi en balklänningsaffär. Jag provar en jätte fin grön klänning där inne, som jag ber de hänga undan. Man ska ju inte köpa första bästa klänning.
Till slut frågar vi om vägen. På väg till affären ser jag en jag hört om av Michalea, typ en fantasy-bokhandel, att gå in är ett måste. Det slutar med att vi köpt en bok för 39kr.
Vi hittar affären vi leta efter, oj vad många fina klänningar. Vad profitionell hon som är där va. Jag provar många klänningar jag gillar. Hitta en jätte fin rosa, en sån skulle jag vilja ha om jag gifter mig, men den passade inte för studentbal för mig. Men jag hitta en röd fantastiskt fin klänning, inte en traditionell klänning. Men så mycket jag så att det finns inte. Den köper jag, sen att det va en av de dyraste klänningarna jag provade med sina 2500kr med en sjal till, brydde jag mig inte om. På väg tillbaka till centralen där vi skulle möta Julia, blir vi påpackade varsitt Parlino kontantkort och varsinn gul Parlino-tomte. På femman så går vi förbi Wedins där de har REA och jag hittar ett par skor som passar perfekt till klänningen förr 99kr, dem pröjsar mamma för. För mina pengar är slut.

Detta är min klänning, accesoarerna till kommer att vara svarta, vilket är riktigt snyggt.

Funderar på frisyr och smink nu, men det kommer antagligen vara svallande lockar i en fin uppsättning, och sotade ögon med röda läppar

Kommentarer
Postat av: Svensson

jättesnygg klänning, passar verkligen bra på dig.

2009-02-22 @ 18:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0