kallt

Idag var det jag som fick ta hand om hästarna. Vilket jag har fått göra de flesta måndagar den senaste tiden. Mamma har ju haft öppningarna, och Ulrika börjar på sitt jobb klockan 8. Och då är det ju självklart smidigast att jag tar hand om stallet när jag ändå är hemma.
Så jag har släppt ut hästarna på morgonen, och gav dem lunch när det var tid för det. Och när jag gjorde det så passade jag på att mocka Max bok.
Det är värsta jobbigt nu när man måste ställa fram en hink vatten också. Bara för att ledningarna till vattenkopparna har frusit. Så alla dörrsprinor ut är tätade med hjälp av hästtäcken, och vi har en form at värmelapa stående i stallet för att det ska tina upp lite.




Men nu är jag inne och ska plocka iordning på mitt rum, vilket är väl behövligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0