veligt...

Nu kommer ett veligt inslag...
Det har hänt en del sen jag sist skrev. Jag åkte hem i torsdags för att jag inte klarade att vara sjuk i skolan mer. Och mamma hade föreslagit att jag skulle komma hem så kunde jag vila upp mig hela fredagen. Sagt och gjort, skönt som aset att kunna slappa en hel dag.
Patricia blev inte glad när hon var tvungen att ta jouren, men det finns inte mycket jag kunde göra åt saken. Och sen så behövde hon bara ta från kl 18 till kvällsfodringen på torsdagen, och fredag morgonfodring. Det är inte mer än att jag får ta denna veckan. Och sen så när hon kom i torsdags så var allt hö i boxstallet klart, så det var bara spiltstallet och utestallet kvar, och behandlingar. Det borde dom ha blivit klara med till halv 8.
I lördags så jobbade jag 10-19, jag knaprade halstabletter hela dagen så jag inte skulle hosta, eftersom jag valde att stå i kassan, där är jag inte fullt lika velig som jag skulle vart annars.
På kvällen kollade vi på Stjärnor på is, kul och kolla på tycker jag eftersom jag en gång i tiden själv har åkt konståkning. Så det är roligt att se eftersom man vet faktiskt hur svårt det är med balans och allt annat.
Personligen så slutade jag för att dom försökte tvinga mig att tävla, och jag kände mig inte redo. På konståkningsklubben så hade dom ju planerat min framtid... Jag skulle åka par tillsammans med deras mäst lovande kille, som var runt 15 när jag var knappt 10!! Jag kände inte honom, han åkte jätte bra, och han var dessutom lite läskig tyckte jag (vilket jag tyckte alla som var äldre än mig var om dom inte va kompisar med mina plastsyrror).
På söndagen kunde jag sova hur läge jag ville, men sen att jag vakna mellan 10 och 11 är en helt annan sak. Mamma jobbade nämligen till 15, så när hon kom hem så tog hon en cigarett bytte om, och stjutsade mig till tåget i Stora Höga.
När jag kom till Dingle så stack jag ner till Stärken där Amanda och Mon Cherie va. Hjälpte Amanda med henne, sen så stack vi till pizzan och åt, sen så kläcker Amanda ut sig att hon e sugen på godis och då blir jag också det, så vi tar en avstickare till ica. Där hittar jag en cool kruka med en paprikaplanta i som jag bara va tvungen att ha. Godis blev det såklart också.
Idag så har vi haft Öppet Hus träning, jag stod mäst och kollade på, fick min uppgift på löshoppningen. Sen så åkte jag med Amanda när hon mortionerade Monsan. Det har regnat större delen av dagen och hennes vagn är inte hög, och när man kör så skvätter det ganska mycket. så man kunde tydligt se sen vliken sida jag och Amanda hade suttit på, för den vi hade haft mot varandra var ren...
Nu på kvällen fick Erica med mig på innebandy träning, det var kul, och jag har tänkt mig att vara med på tuneringen sen... får se hur det går, vi kommer nog att ha två mixlag, hoppas jag får Erica i samma lag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0