Mönstring

Så äntligen kom dagen då jag skulle mönstra. Svårt att sova kvällen innan såklart. Upp tidigt som fan för att ta 337 kl 06:33 till Stora Höga. Så jag tänkte att eftersom det är tidigt som faan så är jag själv på bussen, haha, då hade jag glömt pendlarna och alla som går i skola i Göteborg som börjar 8. Så när man kommer på röd i Stora Höga så är det nästan fullt. Jag hoppade av på teminalen eftersom jag va en kvart tidigare än beräknat. Tog spårvag 11 till Käringberget, hittar en kille som också ska mönstra så vi går till Pliktverket ihop, trevligt trevligt.

Kommer in på mönstringskontoret, får en liten snabbgenomgång och skåpsnyckel (106) slänger in väskan och jackan i skåpet och går upp till provsalen. Gör det krångliga provet, går ner till väntrummet där sjuksköterskan tar han om mig. Gör alla möjliga hälsotester, gör även styrketestet som jag kuggar totalt på. Skickas vidare till psykologen efter många om och men. Snackar med henne. Sen är det dags för lunch, behöver vägbeskrivning till matsalen (haha). Sen när man väl kommer till byggnaden så visar en kille som gör lumpen (ganska snygg sådan) vart jag ska gå. Väl inne i matsalen måste jag fråga vart man tar tallrikarna och sånt, en hel vetenskap det där. Tog fisk för den såg godast ut. Sätter mig och äter själv, sen så kommer det en trevlig kille från Västerås(tror jag det va) tyvärr har jag ingen aning om vad han hette. Snackade lite med honom innan jag gick tillbaka för att göra cykeltestet. På det fick jag en 4, vilket är hyffsat bra tror jag, eller hoppas jag om inte annat. Sen så var det sista kontrollen hon sjuksköterskan, och så fick jag åka hem till skolan.
Även om det gick skit på den fysiska så har jag kanske en chans att komma in i lumpen ändå, just därför att jag fick ett träningsprogram så jag ska komma i form, och så ska jag ringa om ett halvår så får jag komma tillbaka och göra om fystesterna. Detta är något som bara tjejer får göra, därför att dom vill ha in mer tjejer i lumpen. Killar kaseras med en gång, hiihii.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0