En sån dag..

Dagen började verkligen skit. Försov mig så jag missade frukosten. Går till en mattelektion där man inte fattar någonting, får höra sen att man kanske inte får det betyget man förtjänar. Bara för att jag inte kommer nästa vecka, för att jag ska mönstra. Detta fick jag reda på när jag frågade vad vi skulle göra nästa vecka så jag inte skulle bli för mycket efter. Så jävla arg blev jag, han kan inte sänka mitt betyg pga en lektion,  men han ska fan inte säga så. Lätt att jag ska snacka med Jonas om detta, i helvete heller att jag ska gå med på detta. Bertil är inte kompetent nog att lära ut matte, han kan matte men han kan inte lära ut.
Jag blev så jävla arg att jag skakade i nästan en hel timma. På fikat så fick jag höra av Amanda att jag inte skulle låta honom göra mig så arg, blev jätte ledsen när jag hörde det. Hon vet inte hur jag har det nu för tiden, och hon verkar knappt bry sig. Jag vet att hon också har det jobbigt, men hennes vänner behöver henne som stöd ibland också.
Dom enda som verkade bry sig var Dennis, som till och med gav mig en kram för att jag skulle lugna ner mig. Kunde inte göra det för då hade jag nog börjat gråta, allt hade nog brustit. Sen så brydde sig Ronja, inte på samma sätt som Dennis men på ett sånt sätt att hon förstod mig och att jag kunde prata med henne.

På gympan idag så spelade vi handboll, det var första gången i hela mitt liv som jag tyckte handboll vad kul. Det var Mikael och Christine som höll i lektionen, och Mikael kan ju handboll så han försökte förklara (förstod inte så mycket eftersom han pratar norska), men vi började spela och under tiden så bröt han och förklarade och visade så att man förstod. Han var jätte duktig med det, för han var så snäll och gav en tips på hur man skulle göra för att det skulle bli bättre.

Efter lunch så skulle vi prova studentmössor, det var väldigt rörigt. Men tillslut fick man det man ville ha. Sen så var det fika, och efter fikat så gick vi ner till stärken. Där hade vi en liten genomgång på visa häst vid hand och tömköring.

Klockan 19.00 började det bästa på hela dagen, buggen. Det var rätt segt i början, men sen när Kalle fick ätit upp sin mat så drog det igång. När det var sista låten så bjöd Kalle upp mig trots att det stod tjejer bakom och försöket bjuda upp honom. Då sa han till mig att jag var bäst och dansa med (*stolt*), hahaha. När vi gick därifrån så sa Kenny det också, lite kul asså med tanke på att jag inte alls är bra på att bugga igentligen, jag bara följer killen och för det mästa inte hänger med på det han för. Men det är kul ändå, älskar att dansa så jag somnar inte alls lika arg som jag skulle vart om det inte hade hänt något riktigt kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0