Dan före dan

Denna dagen är nog en av dom längsta på året.
Det har vart så segt idag. Mest suttit vid datan och gjort ingeting.
 Men jag och Jullan har damsugit ur bilen, vi gick även till skogen på baksidan och leta efter en liten gran. För varken hon eller jag tycker att det är någon jul utan gran.
Men vi har typ ingen plats för en julgran. Men jag och syrran hittade en liten gran.
Då kom nästa problem...
Julgransfot, vårat stora järnmonster till julgransfot är det ingen som vet vart den är och sen så e den för stor. Men pappa kom med den smarta idén att vi kan ju ta den gamla bryggeriflaskan vi har. Den va ju lagon stor i öppningen för stammen (runt 1,5-2 cm i diameter). Sen så tog vi i granen och klädde den med några få kulor och glitter, en stjärna fick vi surrat fast också. Så la vi lite julklappar under.
Det är ingen vacker gran men det är en gran.
(Kanske lägger upp en bild på den här senare, men den kommer att komma på min bilddagbok. thyrat)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0